Najčastejšie chyby ktorými si kazíme naše autá
Je jedno, či vlastníme starší, alebo úplne nový automobil. Niektoré úkony, ktoré by sme mohli pokojne označiť za zlozvyky, ho nadmerne poškodzujú. Ak teda chcete, aby vám váš tátoš slúžil čo najdlhšie, na tieto činnosti rýchlo zabudnite.
- Správne zahriatie motora
Ihneď po naštartovaní, by ste nemali otáčky vytáčať na maximum. Motor sa totiž potrebuje najprv dostatočne zahriať. Je pritom úplne jedno aké auto vlastníte. Aj ten najvychytanejší športový automobil, sa potrebuje dostatočne „naštartovať“. V priemere, by ste svoje auto mali šetriť minimálne prvých sto kilometrov po naštartovaní. Pokiaľ však jazdíte iba na krátke vzdialenosti, túto možnosť samozrejme nemáte. V tomto prípade sa kroťte aspoň prvých desať kilometrov. Obzvlášť opatrní buďte počas chladného počasia a zimy.
- Zabudnite na ťažký náklad
Každé auto má svoju maximálnu nosnosť. Pri bežných osobných automobiloch sa pohybuje okolo pol tony. Ak sa teda chystáte na prevážanie stavebného materiálu, alebo ťažkého nábytku, použite prívesný vozík, alebo si požičajte dodávku. Prílišné zaťažovanie vášmu auto neurobí vôbec dobre.
- Nezabúdajte jazdiť
Auto, ktoré väčšinu roka stojí v garáži, nebude mať dlhú životnosť. Ak ho nepoužívame, poškodzujeme najme autobatériu. Pri jazde sa totiž dobíja, takže ak bude nečinne stáť, veľmi rýchlo stratí svoju funkčnosť. Problémom sú však aj ostatné časti auta, ktoré sa zanášajú a kazia.
- Preteky nie sú dobrým nápadom
Plynový pedál stlačený až na podlahu nepomôže žiadnemu autu. Takýmto spôsobom jazdy nadmerne zaťažujete motor. Môžete ho pokojne i zadrieť. Na extrémne rýchlu jazdu, preto radšej zabudnite.
- Nezaťažujte prevodovku
Hlavne neskúsený začínajúci vodiči často zadrú prevodovku. V skutočnosti to nie je vôbec problém. Spáleninu začneme cítiť i pri dlhšom cúvaní do mierneho kopca. Preto vždy jazdite na prevodom stupni, ktorý zodpovedá danej rýchlosti. Opatrní buďte hlavne pri pohýnaní do kopca, alebo dlhšom státí v kolóne.