Časté nedostatky e-shopov, ktorým sa však môžete vyvarovať
Aj dnes sa bežný užívateľ a potenciálny zákazník e-shopov zoznamuje s rôznym prevedením internetových obchodov, pričom v niektorých prípadoch ho privíta prehľadný web s atraktívnou grafikou, v inom prípade zasa neprehľadný zmätok. V tomto druhom prípade sú to napr. malé alebo nekvalitné obrázky produktov, nezrozumiteľné kategórie, nedostupnosť produktov na sklade či celkovo neprehľadná orientácia návštevníka stránky. Tieto ale aj mnohé iné detaily sa dokážu podpísať pod fakt, že potenciálny záujemca zo stránky odíde a nakúpi u konkurencie, respektíve v e-shope, ktorý mu prichystal prehľadné, pravidelne inovované a komfortné prostredie.
Ktoré nedostatky sa tak vyskytujú na slovenských e-shopoch najčastejšie?
Prvotný dojem spraví už úvodná grafická forma stránky.
Niektoré e-shopy sa snažia doslova napchať všetky atraktívne informácie (novinky, zľavy apod.) hneď na úvod. To je však chyba. Zákazník ich nedokáže vstrebať všetky naraz a tým pádom strácajú svoj potenciál. Je vhodnejšie ich logicky rozmiestniť.
Každý e-shop by sa mal vedieť postarať o svojich zákazníkov.
A nie sa len uspokojiť s najjednoduchšou podobou webu vo forme ponuky tovaru. Chce to niečo viac, konkrétne napr. zákaznícke centrum, e-mail a telefonický kontakt resp. infolinku, otváracie hodiny, adresu na kamennú predajňu, takisto neuškodí sekcia často kladné otázky a odpovede apod.
Malé alebo prehliadnuteľné fotografie produktov a ich chudobný popis.
Každý potenciálny zákazník rád vidí a vie, čo vlastne kupuje. Až potom s čistým svedomím vytvorí objednávku.
Ak sa máme pozrieť na jednu z najväčších nevýhod nákupu online, tak je to fakt, že požadovaný produkt si nemôžete chytiť, odskúšať a pozrieť si ho zblízka. Tento nedostatok sa však mnohé e-shopy snažia odstrániť. Poskytujú detailné a dostatočne veľké foto, takisto charakteristiku, ktorá síce nemusí byť dlhým románom, ale mala by obsahovať všetko podstatné a atraktívne pre záujemcu.